تعريف دفتر توسعه آموزش مرکز آموزشی درمانی:
واحد توسعه آموزش باليني (EDU) بيمارستان، واحدي است كه وظايف آموزشي را مانند مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاهها (EDC) در بيمارستان برعهده دارد. چارت سازمانی مصوب واحد توسعه آموزش باليني در زير مجموعه معاونت آموزشي مرکز قرار دارد. دفتر توسعه آموزش مرکز (EDU) آمادگی دارد به کليه کسانی که نياز آموزشی دارند سرويس دهی کند و در این راستا برای ارائه خدمات اولويت های تعيين شده خود را در نظر می گيرد.
رسالت دفتر توسعه آموزش مرکز آموزشی درمانی:
رسالت دفتر توسعه آموزش در بیمارستان تقویت فضای تدریس و یادگیری در بیمارستان است. علت وجود دفتر توسعه آموزش برطرف ساختن نياز آموزشی مرکز آموزشی درمانی (شامل اعضاء هيئت علمی و دانشجويان) از طريق تقويت برنامه آموزشی، ارتقاء توانمندی های اعضاء هيات علمی، بهبود فرآيند های يادگيری – ياددهی، ارزشیابی فراگیر و اساتید و تعيين و نصب ساختارهای آموزشی مناسب در راستای اعتلای آموزش است که در نهایت ارتقاء سلامت را به دنبال خواهد داشت. دفتر توسعه فعالیت های فوق را از طریق مشارکت هر چه بیشتر اعضاء هیات علمی به انجام می رساند.
هدف کلی:
ارتقای کیفیت آموزش بالینی در کلیه سطوح فراگیران دانشکده پزشکی و ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران
اهداف:
· تبیین ویژگی ها و اهداف آموزشی مورد انتظار در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران
· بررسی وضعیت فعلی آموزش بالینی و تبیین نقاط قوت و ضعف آن
· ارائه راهکارهای کاربردی به منظور ارتقای کیفیت آموزش بالینی درسطوح مختلف و در محیط های بالینی مختلف
· آشنایی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان با روش های یاددهی و یادگیری به روز و نوین و کارامد آموزش بالینی
· آشنایی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان با شیوه های ارزشیابی به روز و نوین و کارامد آموزش بالینی
( OSCE - DOPS - Check List - ... )
· ارتقای دانش تخصصی اعضاء هیئت علمی در زمینه آموزش بالینی
· تهیه کتاب های راهنمای بخش در کلیه سطوح شامل مقررات بخش، آئین نامه آموزشی انضباطی، برنامه هفتگی بخش و اساتید، برنامه دروه های آموزشی و طرح درس، شیوه ارزشیابی و Log Book و منابع آموزشی
· بررسی و دادن بازخورد در مورد فعالیت های آموزشی، طرح درس های بالینی، ارزشیابی برنامه های آموزشی و فراگیران و ... به اساتید و مدیران آموزشی
. تعامل و جلب مشارکت فعال اساتید در ارتقای کیفیت آموزش بالینی
تعريف دفتر توسعه آموزش مرکز آموزشی درمانی:
واحد توسعه آموزش باليني (EDU) بيمارستان، واحدي است كه وظايف آموزشي را مانند مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاهها (EDC) در بيمارستان برعهده دارد. چارت سازمانی مصوب واحد توسعه آموزش باليني در زير مجموعه معاونت آموزشي مرکز قرار دارد. دفتر توسعه آموزش مرکز (EDU) آمادگی دارد به کليه کسانی که نياز آموزشی دارند سرويس دهی کند و در این راستا برای ارائه خدمات اولويت های تعيين شده خود را در نظر می گيرد.
رسالت دفتر توسعه آموزش مرکز آموزشی درمانی:
رسالت دفتر توسعه آموزش در بیمارستان تقویت فضای تدریس و یادگیری در بیمارستان است. علت وجود دفتر توسعه آموزش برطرف ساختن نياز آموزشی مرکز آموزشی درمانی (شامل اعضاء هيئت علمی و دانشجويان) از طريق تقويت برنامه آموزشی، ارتقاء توانمندی های اعضاء هيات علمی، بهبود فرآيند های يادگيری – ياددهی، ارزشیابی فراگیر و اساتید و تعيين و نصب ساختارهای آموزشی مناسب در راستای اعتلای آموزش است که در نهایت ارتقاء سلامت را به دنبال خواهد داشت. دفتر توسعه فعالیت های فوق را از طریق مشارکت هر چه بیشتر اعضاء هیات علمی به انجام می رساند.
هدف کلی:
ارتقای کیفیت آموزش بالینی در کلیه سطوح فراگیران دانشکده پزشکی و ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران
اهداف:
· تبیین ویژگی ها و اهداف آموزشی مورد انتظار در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران
· بررسی وضعیت فعلی آموزش بالینی و تبیین نقاط قوت و ضعف آن
· ارائه راهکارهای کاربردی به منظور ارتقای کیفیت آموزش بالینی درسطوح مختلف و در محیط های بالینی مختلف
· آشنایی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان با روش های یاددهی و یادگیری به روز و نوین و کارامد آموزش بالینی
· آشنایی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان با شیوه های ارزشیابی به روز و نوین و کارامد آموزش بالینی
( OSCE - DOPS - Check List - ... )
· ارتقای دانش تخصصی اعضاء هیئت علمی در زمینه آموزش بالینی
· تهیه کتاب های راهنمای بخش در کلیه سطوح شامل مقررات بخش، آئین نامه آموزشی انضباطی، برنامه هفتگی بخش و اساتید، برنامه دروه های آموزشی و طرح درس، شیوه ارزشیابی و Log Book و منابع آموزشی
· بررسی و دادن بازخورد در مورد فعالیت های آموزشی، طرح درس های بالینی، ارزشیابی برنامه های آموزشی و فراگیران و ... به اساتید و مدیران آموزشی
. تعامل و جلب مشارکت فعال اساتید در ارتقای کیفیت آموزش بالینی
تعريف دفتر توسعه آموزش مرکز آموزشی درمانی:
واحد توسعه آموزش باليني (EDU) بيمارستان، واحدي است كه وظايف آموزشي را مانند مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي دانشگاهها (EDC) در بيمارستان برعهده دارد. چارت سازمانی مصوب واحد توسعه آموزش باليني در زير مجموعه معاونت آموزشي مرکز قرار دارد. دفتر توسعه آموزش مرکز (EDU) آمادگی دارد به کليه کسانی که نياز آموزشی دارند سرويس دهی کند و در این راستا برای ارائه خدمات اولويت های تعيين شده خود را در نظر می گيرد.
رسالت دفتر توسعه آموزش مرکز آموزشی درمانی:
رسالت دفتر توسعه آموزش در بیمارستان تقویت فضای تدریس و یادگیری در بیمارستان است. علت وجود دفتر توسعه آموزش برطرف ساختن نياز آموزشی مرکز آموزشی درمانی (شامل اعضاء هيئت علمی و دانشجويان) از طريق تقويت برنامه آموزشی، ارتقاء توانمندی های اعضاء هيات علمی، بهبود فرآيند های يادگيری – ياددهی، ارزشیابی فراگیر و اساتید و تعيين و نصب ساختارهای آموزشی مناسب در راستای اعتلای آموزش است که در نهایت ارتقاء سلامت را به دنبال خواهد داشت. دفتر توسعه فعالیت های فوق را از طریق مشارکت هر چه بیشتر اعضاء هیات علمی به انجام می رساند.
هدف کلی:
ارتقای کیفیت آموزش بالینی در کلیه سطوح فراگیران دانشکده پزشکی و ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران
اهداف:
· تبیین ویژگی ها و اهداف آموزشی مورد انتظار در آموزش بالینی دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران
· بررسی وضعیت فعلی آموزش بالینی و تبیین نقاط قوت و ضعف آن
· ارائه راهکارهای کاربردی به منظور ارتقای کیفیت آموزش بالینی درسطوح مختلف و در محیط های بالینی مختلف
· آشنایی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان با روش های یاددهی و یادگیری به روز و نوین و کارامد آموزش بالینی
· آشنایی اعضاء هیئت علمی و دانشجویان با شیوه های ارزشیابی به روز و نوین و کارامد آموزش بالینی
( OSCE - DOPS - Check List - ... )
· ارتقای دانش تخصصی اعضاء هیئت علمی در زمینه آموزش بالینی
· تهیه کتاب های راهنمای بخش در کلیه سطوح شامل مقررات بخش، آئین نامه آموزشی انضباطی، برنامه هفتگی بخش و اساتید، برنامه دروه های آموزشی و طرح درس، شیوه ارزشیابی و Log Book و منابع آموزشی
· بررسی و دادن بازخورد در مورد فعالیت های آموزشی، طرح درس های بالینی، ارزشیابی برنامه های آموزشی و فراگیران و ... به اساتید و مدیران آموزشی
. تعامل و جلب مشارکت فعال اساتید در ارتقای کیفیت آموزش بالینی