مسئول مدارک پزشکی: معظمه عرب پور
تعداد پرسنل: 8 نفر
شرح وظایف مسئول مدارک پزشکی:
-
نظارت بر کار کارکنان تحت سرپرستی
-
کنترل نمودن و نظارت بر تکمیل صحیح اطلاعات در سامانه آواب
-
تهیه و تنظیم آمار مورد لزوم جهت مقامات بهداشتی و درمانی کشور
-
پاسخ به مکاتبات مربوط به پزشکی قانونی و ارگان های دیگر با استفاده از سوابق و اطلاعات پزشکی
-
پاسخگویی به ارباب رجوع بر اساس قوانین و مقررات
-
ارائه نوبت جهت شرکت در کمیسیون پزشکی
-
همکاری در تجزیه و تحلیل کیفی مدارک پزشکی با کمیته های مربوطه
-
بررسی و تحقیق درباره بهبود فرم های مدارک پزشکی، روش های کار، وسایل، بایگانی و ...
-
تحویل پرونده ها به افراد مجاز و نظارت مستقیم بر مطالعه این پرونده ها در واحد مدارک پزشکی
شرح وظایف مسئول کدگذاری:
-
کدگذاری بیماری ها بر اساس ICD-10
-
کنترل کمی پرونده ها
-
اطمینان از کامل بودن پرونده از لحاظ اوراق و ترتیب آن ها
-
رفع نواقص پرونده ها
-
ثبت کد پرونده های کدگذاری شده در سیستم HIS
-
تهیه گزارشات تشخیصی مورد نیاز
-
تهیه و تنظیم آمار مورد نیاز بیماران (بستری و سرپایی) به صورت روزانه، ماهانه و سالانه
-
اختصاص کد تشخیص برگ گزارش عمل جراحی بر اساس کتب مرجع (شوک مغزی)
شرح وظایف پرسنل پذیرش:
-
ثبت اطلاعات بیمار در سیستم HIS به منظور تشکیل پرونده و پذیرش بیمار
-
اخذ رضایت نامه جهت معالجه و گرفتن شوک مغزی
-
راهنمایی بیماران جهت انجام مراحل مربوط به پذیرش سرپایی و بستری
-
ساماندهی نوبت دهی و راهنمایی بیماران جهت ویزیت، پذیرش و بستری بیمار در بخش مربوطه
-
تشکیل پرونده های خام بستری و سرپایی
شرح وظایف بایگان مدارک پزشکی:
-
تحویل پرونده های دریافتی از واحد ترخیص در سیستم HIS
-
پوشه نمودن پرونده های بستری و سرپایی و ثبت شماره پرونده بر روی پوشه ها
-
بایگانی نمودن پرونده های بستری و سرپایی بر اساس سیستم موجود
-
تحویل پرونده های درخواستی به درمانگاه و ثبت در دفتر تحویل و تحول پرونده ها
-
اطمینان از دریافت پروندهای تحویل داده شده به درمانگاه
-
تحویل پرونده های درخواستی از بخش ها به منشی و کنترل نمودن پرونده های دریافتی از بخش ها