جمعه 16 خرداد 1404
درباره ما
معرفی بیمارستان
رسالت و چشم انداز
چارت سازمانی
آموزش همگانی
راهنمای مراجعه کنندگان
فرآیند پذیرش بیمار
منشور حقوق بیمار
ارتباط با ما
حوزه مدیریت
ریاست بیمارستان
کادر مدیریت
معاونت آموزشی
واحد توسعه آموزش بالینی (EDU)
معرفی واحد
معرفی اعضا
گزارش فعالیت های واحد توسعه آموزش بالینی بیمارستان سال 1400
معاونت پژوهشی
واحد توسعه و تحقیقات بالینی
معرفی معاون پژوهشی
دفتر بهبود کیفیت
مسئول واحد
شرح وظایف
لیست اعضای کمیته ها
مدیریت بحران
چارت بحران
ایمنی بیمار
شرح وظایف مسئولان ایمنی
عوامل تهدیدکننده ی ایمنی
فرم گزارش خطا
دستورالعمل های ایمنی
اعتباربخشی
جزوه آموزشی
پرستاری
مدیریت پرستاری
سوپروایزر آموزشی
سوپروایزر بالینی
سرپرستاران
مسئول کنترل عفونت
مسئول کنترل ایمنی
آموزش و ارتقاء سلامت
معرفی واحد آموزش و پیگیری بیمار
آموزش به بیمار
پادکست های آموزشی
کلیپ های آموزشی
پوسترهای آموزشی
پمفلت های آموزشی
توصیه های دارویی
اثربخشی آموزش به بیمار
ویژه برنامه های مناسبت ها
1404
1403
1402
بازدید از سایر مراکز
برنامه های بازدید مراکز 1404
برنامه های بازدید مراکز 1403
برنامه های بازدید مراکز 1402
آموزش مراجعین و پرسنل
1404
1403
1402
آموزش به کارکنان
پمفلت های آموزشی
فایل های آموزشی
کلیپ های آموزشی
تقویم آموزشی
دوره های آموزشی 1404
دوره های آموزشی 1403
دوره های آموزشی 1402
میز خدمات الکترونیکی
فرم ها
فرم تکمیلی نظرسنجی کارکنان
نظرسنجی عملکرد کارکنان مددکاری
پیشنهادات و انتقادات
فرم نظرسنجی از کارکنان
فرم گزارش خطا
پرسشنامه سنجش فرهنگ ایمنی بیمار (HSOPSC)
پرسشنامه استرس شغلی
توصیه های کلی به مراجعین
فرآیند پذیرش بیمار
نحوه پذیرش خدمات پاراکلینیکی
پزشکان
برنامه درمانگاه
سایت نوبت دهی
منشور حقوق بیمار
آموزش های مورد نیاز همراه بیمار
بیمه های طرف قرارداد
فلوچارت رسیدگی به شکایات
روند پیگیری شکایات
راه های انتقادات و پیشنهادات ارباب رجوع
روند رسیدگی به شکایات بیمه ای
تلفن های ضروری
درمانی و اورژانس
اورژانس سرپایی
بخش های بستری
بخش اطفال (دختران)
بخش اطفال (پسران)
بخش زنان یک
بخش زنان دو
بخش مردان یک
بخش مردان دو
بخش مردان سه
ECT (بخش شوک مغزی)
درمانگاه و پاراکلینیک
درمانگاه روان درمانی
روانشناسی و مشاوره
معرفی اعضا
معرفی واحد
کار درمانی
معرفی اعضا
معرفی واحد کار درمانی
گفتاردرمانی
آزمایشگاه
داروخانه
درمانگاه ترک اعتیاد و متادون
درمانگاه روانپزشکی بزرگسال
درمانگاه روانپزشکی کودک و نوجوان
اتیسم
کادر مدیریت
معرفی انجمن
اعضای انجمن
شماره کارت انجمن
واحدهای درمانی
درباره اتیسم
مطالب آموزشی
کارکنان
تدارکات
تجهیزات پزشکی
امانت اموال
دبیرخانه
پذیرش و مدارک پزشکی
مددکاری
بهداشت محیط و حرفه ای
واحد تغذیه
مدیریت مالی و درآمد
کنترل عفونت
کارگزینی
روابط عمومی
معرفی واحد
معرفی اعضا
معرفی واحد
تاریخ ایجاد:
سه شبه 1 تیر 1400
تاریخ بروزرسانی:
سه شبه 2 اردیبهشت 1404
روانشناسی:
روانشناسی عبارت است از علم مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی و این مطالعه با هدف شناخت آدمی صورت می گیرد تا پس از آگاهی از خصوصیات متعدد و متنوع رفتاری و ذهنی خود شیوه ارتباط مناسب را با خود و محیط پیرامونش برقرار نماید.
انواع درمان ها:
رفتار درمانی شناختی:
درمانگر به شناختن نگرش غیر واقعی تان نسبت به خود، دنیا و آینده کمک می کند. شما الگوهای رفتاری و فکری جدیدی پیدا خواهید کرد که شما را به سوی زندگی سالم تر هدایت می کند.
درمان متمرکز بر درمان جو:
درمانگر به حرف های شما گوش می دهد و به شما در فهمیدن بهتر احساسات کمک می کند.
روانکاوی:
در این روش هدف درمانگر کشف تجارب و احساسات نیمه آگاه و عمیق مربوط به دوران کودکی شما است. زمان روانکاوی شما باید درمانگر را هر هفته چهار بار یا بیشتر ملاقات کنید.
روان درمانی پویشی:
در این روش درمانگر بدون استفاده از روانکاوی رسمی، احساسات ناخوادآگاه شما را به آگاهی می آورد و آن را تعبیر و تفسیر می کند. این نوع درمان، اغلب متضمن این است که هر چه به ذهنتان می آید بگویید.
پسیکو درام (نقش گذاری روانی):
از این نوع درمان برای بیان احساسات پنهان استفاده می شود. از شما خواسته می شود نقش افراد مختلفی که در زندگی تان وجود دارند را بازی کنید و خود را به جای آنها قرار دهید این روش هم می تواند به صورت گروهی انجام شود و هم به صورت دو نفره
مشاوره و روان درمانی:
کلماتی هستند که به نحو متناوب توسط مراجعان به مراکز مشاوره و کلینیک های درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. با اینکه شباهت های زیادی بین این دو کلمه وجود دارد و اساس و پایه و خدمات آن ها یکسان است اما بین "مشاوره" و "روان درمانی" تفاوت های اساسی وجود دارد.
منظور از "روان درمانی" در مشاوره و روان درمانی چیست؟
روان درمانگر اغلب برای حل اختلالات شخصیتی، اختلالات خلقی، اختلالات اضطرابی و ... به فرد کمک می کند. مراجع ممکن است همزمان با دوره کار با روان درمانگر، از روش دارو درمانی نیز استفاده نماید. روان درمانی بیشتر بر روی فرآیندهای فکری مراجع و نحوه زندگی کردن روحی او تمرکز دارد.
به طور کلی می توان گفت در مشاوره روان درمانی، روان درمانگر :
بر روی مشکلات مزمن و تکرار شونده تمرکز می کند.
برروی الگوهای رفتاری شخص و مشکلات بزرگ تر او کار می کند.
درمان طولانی مدت یا متناوبی را (حتی برای سال ها) برای مراجع در نظر می گیرد.
روی احساس و تجربه فرد تمرکز دارد.
ممکن است از تست هایی مانند شخصیت و هوش یا روش های روان درمانی مانند رفتار درمانی شناختی استفاده کند.
تمرکز عمیقی بر روی احساسات و افکار درونی او دارد که در نهایت منجر به رشد شخصی فرد می شود.
استفاده از آن به عنوان یک فرآیند اولیه در نظر گرفته می شود .
به طور کلی می توان گفت مشاور کسی است که به شما برای انجام کاری مشورت می دهد. این مشورت می تواند در حوزه برنامه ریزی مالی یا حتی روش های حل مشکلات و اختلافات خانوادگی باشد. گاهاً به روند درمان یک روان درمانگر با مراجع نیز مشاوره گفته می شود.
به طور کلی می توان گفت در مشاوره و روان درمانی، مشاور:
برروی مشکلات و موقعیت های کنونی فرد متمرکز دارد.
بر روی مشکلات یا رفتارهای خاص تمرکز دارد.
درمان کوتاه مدت (یک هفته تا حداکثر 6 ماهه) است.
روی رفتار تمرکز دارد.
به شخص کمک می کند و او را راهنمایی می کند تا خود او بتواند مشکلات خود را پیدا کند و برای آن راه حل ارائه کند.
پیوندهای مرتبط
جوانی جمعیت و حمایت از خانواده
دانشگاه علوم پزشکی کرمان
مرکز آموزشی و درمانی افضلی پور
مرکز آموزشی و درمانی شفا
مرکز آموزشی و درمانی شهید باهنر
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
نظرسنجـــی
نظر شما در مورد ارائه خدمات توسط مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی چیست؟
عالی
خوب
متوسط
بد
عالی
35%
خوب
17%
متوسط
26%
بد
19%
کرمان
–
بلوار جمهوری اسلامی - کوچه 27
تلفن :8-32111006-034
امروز: 132
بازدید کل: 472,078
آخرین بروزرسانی: دو شنبه 12 خرداد 1404
آدرس آی پی: 172.27.253.190
© Copyright ©2025
kmu.ac.ir
All Rights Reserved. Powered by
targan.ir
Version 5.6.161® |
کلیه حقوق این سامانه متعلق به مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمان می باشد.
حذف کلیه موارد